-->

3 Tips untuk Optimalkan Penggunaan Mozilla Firefox

3 Tips untuk Optimalkan Penggunaan Mozilla Firefox - Tidak dapat disedari hari ini internet telah menjadi dunia kedua untuk manusia, internet menjadi salah satu keperluan dalam melakukan aktiviti harian. Internet telah menjadi segalanya bagi kami, tetapi dengan internet kami boleh saling menyambung dengan jarak jauh.
3 Tips untuk Optimalkan Penggunaan Mozilla Firefox -
Dengan internet, kami dapat mencari apa sahaja maklumat yang diperlukan, seperti membaca berita, mendengar muzik, menonton video, melihat gambar, bermain permainan, bahkan aplikasi taruhan dalam talian seperti Betting Top10 yang boleh anda akses dengan mudah pada bila-bila masa dan di mana sahaja.
Untuk mengakses internet, perkara asas yang kita perlukan selain sambungan internet adalah Penyemak Imbas. Salah satu pelayar yang paling banyak digunakan hari ini adalah Mozilla firefox, tetapi tidak banyak orang yang tidak tahu bagaimana untuk mengoptimumkannya untuk kemudahan.
3 Tips untuk Optimalkan Penggunaan Mozilla Firefox1. Menambah Storan CachedSila ambil perhatian faedah cache halaman untuk penyemak imbas adalah sebagai penyimpanan data dari halaman yang pernah kami lawati, ini bertujuan agar pengguna tidak perlu memuat semula halaman yang boleh memakan lebih banyak data internet.
3 Tips untuk Optimalkan Penggunaan Mozilla Firefox - Teknozeba
Pada dasarnya Firefox menetapkan kapasiti penyimpanan cache 350 MB secara lalai, dan kami boleh mengubahnya mengikut keinginan anda.
Anda boleh mengubahnya dengan pergi ke menu Privasi & Keselamatan di Mozilla Firefox, saya klik butang menu pada firefox kemudian pilih Pilihan pilih Privasi & Keselamatan kemudian tatal ke bawah.2. Menggunakan PintasanIa telah menjadi akrab, pintasan adalah penggunaan beberapa kekunci pada keyboard yang bertujuan untuk mempermudahkan pengguna dan mempersingkat waktu dalam operasi perisian pada komputer, salah satunya di mozilla firefox.
Pintasan berikut biasanya digunakan dalam Mozila Firefox:

    
CTRL + F = Untuk mencari perkataan pada halaman (cari)
    
ALT + HOME = Untuk membuka laman utama.
    
CTRL + W = Untuk menutup tab semasa
    
ALT + F4 = Untuk menutup tetingkap
    
CTRL + T = Untuk menambah tab baru
    
CTRL + N = Untuk membuka tetingkap baru
    
CTRL + SHIFT + P = Untuk membuka tetingkap peribadi baru
    
CTRL + TAB = Untuk membuka tab seterusnya
    
ALT + ENTER = Untuk membuka alamat dalam tab baru
    
CTRL + H = Untuk membuka penyemakan Sejarah
    
CTRL + D = Untuk menanda halaman
    
CTRL + J = Untuk membuka tetingkap muat turun
    
F5 atau CTRL + R = Untuk memuat semula halaman
    
ESC = Untuk menghentikan proses pemuatan
    
CTRL + C = Untuk menyalin (salinan)
    
CTRL + X = Untuk memotong (dipotong)
    
CTRL + V = Untuk tampal (tampal)
    
CTRL + Y = Untuk kembali ke halaman seterusnya (redo)
    
CTRL + Z = Untuk kembali ke halaman sebelumnya (buat asal)
    
CTRL + A = Untuk memilih keseluruhan kandungan halaman (pilih semua)
3. Auto CompleteSelain papan kekunci jika petua latihan pada nombor dua, Auto Trick lengkap juga hampir sama seperti keyboard atau penggunaan seluar pendek. Sebenarnya ini adalah helah lama yang nampaknya masih banyak yang tidak biasa. Dengan cara ini kawan saya boleh menambah .com atau .net secara automatik apabila menulis alamat laman web, cara yang selepas menaip nama tapak web tekan ctrl + Enter untuk memberikannya tambahan .com dan Shift + Enter untuk memberi tambahan.
3 tips untuk Mengoptimumkan Penggunaan Mozilla Firefox, Sebenarnya terdapat banyak tip untuk mengoptimalkan penggunaan Mozilla Firefox Mozilla Firefox dapat melakukan sendiri, Mudah-mudahan dengan tips di atas helah dapat meningkatkan pengalaman pengguna.

0 Response to "3 Tips untuk Optimalkan Penggunaan Mozilla Firefox"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel