-->

Cara Mudah Meningkatkan Kelajuan Isyarat Wifi pada Komputer Riba

Cara Mudah Menambah Kelajuan Isyarat Wifi pada Laptop - Pada masa ini, pengguna internet purata menggunakan perkhidmatan kesetiaan wayarles atau yang biasa disebut WIFI. Kerana kesederhanaannya dan lebih murah daripada membeli pakej internet. Malah WIFI boleh didapati dan boleh digunakan secara percuma di tempat awam seperti Mall, kampus, pejabat serta taman bandar.
Cara Mudah Meningkatkan Kelajuan Isyarat Wifi pada Laptop -
Rangkaian WIFI atau wireless fidelity digunakan secara meluas digunakan kerana kemudahannya untuk menghubungkan antara peranti elektronik seperti Smartphone, laptop juga komputer tanpa perlu menggunakan kabel. Tapi di sebalik kelebihan tersebut mungkin sebagai pengguna kita seringkali mendapat halangan pada rangkaian WIFI, seperti susah bersambung, tidak dapat berhubung atau sambungan yang sangat rendah padahal isyarat penuh.
Cara Mudah Meningkatkan Kelajuan Isyarat Wifi pada Komputer RibaUntuk meningkatkan kelajuan isyarat WIFI pada komputer ayau laptop, dibawah ini akan dijelaskan tips yang boleh kamu cuba sendiri di rumah, berikut Cara Mudah Meningkatkan Kelajuan Isyarat Wifi pada Laptop:
1. Sentuh Penghala di Tempat TerbukaSeterusnya hal yang paling mudah untuk anda lakukan sendiri iaitu dengan meletakan Router atau modem WIFI ditempat terbuka dan tidak terhalang oleh bangunan konkrit, hal ini bertujuan supaya isyarat tidak terhalang apapun, terutama konkrit dan benda berbahan getah, juga dengan cara tersebut lebih mudah berhubung dengan rangkaian . Tetapi cara ini sememangnya untuk anda yang mempunyai WIFI sendiri, jika WIFI lain mempunyai cerita yang berbeza.
2. Melalui KonfigurasiPetua akhir adalah melalui konfigurasi pada sistem pengendalian Windows. Anda boleh cuba mengkonfigurasi Windows untuk dipaksa menggunakan 100% jalur lebarnya, untuk tutorial anda boleh mengikuti beberapa langkah di bawah.


    
Klik Mula dan pilih Run, kemudian ketik "gpedit.msc" kemudian masukkan.
    
Pilih Dasar Komputer Tempatan.
    
Dalam Konfigurasi Komputer, pilih Templat Pentadbiran> pilih Rangkaian> pilih Penjadual Pakej QoS.
    
Klik 2 kali di Hadkan Bandwidth Reservable.
    
Pilih pilihan Aktifkan, kemudian isi had bandwidth (%) dengan nilai 0, Klik Guna kemudian OK.
    
Mulakan semula komputer anda supaya perubahan boleh digunakan dengan betul.

Nah, itulah Cara Mudah Menambah Kelajuan Isyarat Wifi pada Laptop yang boleh anda lakukan sendiri di rumah. Setiap komputer atau laptop boleh saja mempunyai penyesuai tanpa wayar yang berbeza satu sama lain, tetapi dengan beberapa tips diatas kamu boleh mengkonfigurasi penyesuai tanpa wayar sendiri untuk mendapatkan prestasi terbaik.

0 Response to "Cara Mudah Meningkatkan Kelajuan Isyarat Wifi pada Komputer Riba"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel