-->

Ternyata Ini Sebabnya Mengapa Huruf Papan Kekunci Tidak Teratur

Ternyata ini Alasan Mengapa Urutan Huruf Keyboard Tidak Beraturan - Keyboard merupakan salah satu perkakasan utama yang hampir dipasang pada setiap alat seperti komputer riba, komputer riba. Komputer juga menggunakan papan kekunci sebagai perkakasan input. Dengan ketiadaan papan kekunci kita boleh dengan mudah memerintahkan komputer dengan menaip kata kunci yang telah ditetapkan, kita boleh menulis dengan mudah dan banyak lagi.
Ternyata Alasan Ini Mengapa Huruf Keyless Keyboard Tidak Selaras
Masukkan aksara yang boleh berupa huruf, nombor atau simbol. Dalam kehidupan seharian, penggunaan papan kekunci hampir tidak pernah dipisahkan. Walaupun huruf pada papan kekunci tidak tersenarai mengikut abjad, nampaknya perkara umum yang kita lihat pada setiap alat atau komputer.
Kembali ke topik artikel, pertanyaannya adalah mengapa komposisi huruf pada kekunci keyboard tidak berdasarkan pada abjad ABCD? Dan mengapa menggunakan surat yang boleh dibilang secara tidak teratur seperti QWERTY?
Ternyata Ini Sebabnya Mengapa Huruf Papan Kekunci Tidak TeraturSebelum pergi ke sebab utama, saya mungkin meninjau sedikit tentang sejarah keyboard. Papan kekunci pertama kali ditemui oleh Christopher Latham Scholes pada tahun 1868 dengan bentuk yang sangat mudah berbeza dari bentuk yang anda dapati hari ini.
Pada suatu hari, Christopher mencari kekangan yang sangat mengganggu.Ketika urutan butang keyboard dibuat dalam urutan sesuai abjad ternyata adapat membuat mesin tik tersekat, terutama ketika membuat baris baru. Kerana orang menaip lebih cepat apabila huruf disusun mengikut abjad, yang akhirnya menyebabkan kesesakan pada mesin taip.
Dari masalah yang serius yang disebabkan oleh setiap papan kekunci sentiasa bertepatan sehingga mesin taip sering terperangkap. Pendek cerita, dengan Keyboard Christopher yang telah dibawa lebih lanjut oleh saintis yang bernama E. Remington yang menyusun susunan keyboard dari butang yang berantakan, lalu beliau susun sampai menjadi QWERTY. Komposisi QWERTY yang disusun oleh saintis Remington sangat berkesan untuk mengatasi dan mengelakkan kerosakan yang berlaku pada mesin taip sebelumnya.
Perlu diketahui penggunaan susunan keyboard QWERTY digunakan dari sejak dulu samai sekarang, dapat kita lihat sampai sekarang susunan atau komposisi QWERTY terapkan pada keyboard setiap peranti, walau bukan pada mesin tik tuil. Ini dilakukan kerana menghargai sejarah dan menghargai penghasil mesinketik pertama.
Nah, itulah Sebabnya Kata Kunci Kata Kunci Uncanny. Dari sejarah mesin taip atau keyboard diatas, dapat disimpulkan bahawa penyababnya iaitu kerana apabila disusun mengikut abjad maka orang akan lebih cepat menaip yang boleh menyebabkan kesesakan pada mesin tik, oleh kerana itu urutan diacak sehingga biasa kita kenal urutan QWERTY.

0 Response to "Ternyata Ini Sebabnya Mengapa Huruf Papan Kekunci Tidak Teratur"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel